چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

گروه ورزشی: شهرآورد لیورپول، مطابق انتظار مانع سختی در مسیر این تیم به سوی قهرمانی لیگ برتر بود.

 سه دقیقه مانده به پایان بازی، تیم کاهیل توانست گل تساوی اورتون را به ثمر برساند تا لیورپول دو امتیاز حساس دیگر در آنفیلد از دست بدهد. این ششمین تساوی لیورپول در9 بازی اخیرش در لیگ برتر به شمار می‌رود و در رقابت با منچستریونایتد فرصت‌طلب، این لغزشی جبران‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

مردان فرگوسن شنبه‌شب با گل دقیقه 90 برباتوف توانستند در زمین بولتون به پیروزی برسند و برای اولین بار در این فصل لذت صدرنشینی را بچشند. 48 ساعت بعد، همه نگاه‌ها به لیورپول بود تا برای پس گرفتن جایگاهش چه واکنشی خواهد داشت. شاید همین اجبار برای پیروزی، بنیتس را وادار کرد که پس از مدت‌ها تیمش را با دو مهاجم به زمین بفرستد.

فرناندو تورس و رابی کین که در تساوی 9 روز قبل در زمین استوک روی نیمکت بودند این بار زوج خط حمله لیورپول را تشکیل می‌دادند. با این وجود عبور از خط دفاع اورتون که ژوزف یوبو، مدافع میانی نیجریه‌ای‌اش را هم در اختیار نداشت، کار آسانی به نظر نمی‌رسید. دیگر تغییر مهم لیورپول، بازگشت ژابی آلونسو به ترکیب پس از بهبودی و نیمکت‌نشینی خاویر ماسکرانو بود. زوج آلونسو هم استیون جرارد بود که عقب‌تر از جایگاه همیشگی‌اش بازی می‌کرد.

لیورپول مالک توپ و زمین بود، ولی در برابر تیم سازماندهی شده اورتون نمی‌توانست فضای زیادی پیدا کند و این اورتون بود که روی ضدحملات خطرناک نشان می‌داد. در دقیقه 28 اما فرناندو تورس فرصتی طلایی برای گلزنی را از دست داد. پاس بلند هیپیا که از خط دفاع فشرده اورتون عبور کرده بود، به مهاجم اسپانیایی رسید و او توانست جاگی یلکا و تیم هاوارد، مدافع و دروازه‌بان اورتون را فریب دهد ولی توپ را به بیرون زد.

لیورپول در نیمه‌دوم شروع بهتری داشت. بعد از اینکه بازیکنان لیورپول چند موقعیت خوب را از دست دادند، کاپیتان جرارد در دقیقه 68 به داد تیمش رسید و با شوتی زمینی از فاصله 25 متری دروازه اورتون را باز کرد. اورتون اما تسلیم نشد و برای فرار از شکست شروع به حمله کرد. در دقیقه 86 و در شرایطی که هواداران لیورپول تقریبا از پیروزی مطمئن بودند اورتون به گل تساوی رسید تا شهرآورد را دست‌خالی ترک نکند. آرتتا، خطایی را که در بیرون محوطه جریمه اتفاق افتاده بود به زیبایی به محوطه 6 قدم فرستاد تا تیم کاهیل استرالیایی که با جایگزینی زیرکانه اش بدون محافظ بود توپ را با ضربه سر به درون دروازه بفرستد.لیورپول با این تساوی 47 امتیازی شد و با یک بازی بیشتر و تفاضل گل کمتر نسبت به منچستریونایتد در رده دوم باقی ماند.

تعویض مرگبار

هرچند منچستریونایتد با پیروزی در بازی‌های عقب‌افتاده‌اش توانست به صدر جدول برسد، ولی این تغییر  بدون تساوی‌های متعدد لیورپول میسر نبود و در این میان نمی‌توان نقش بنیتس را نادیده گرفت. در تساوی بدون گل مقابل استوک، عدم استفاده از رابی کین و فرناندو تورس، یکی از دلایلی بود که لیورپول نتواند دروازه تیم پایین‌جدولی را باز کند. در بازی مقابل اورتون، او از هر دو مهاجم نامدارش استفاده کرد، ولی محافظه‌کاری که در دقایق پایانی به سراغ سرمربی اسپانیایی آمد برای تیمش گران تمام شد. بنیتس در فاصله 5 دقیقه به پایان بازی، فرناندو تورس را از زمین بیرون کشید و لوکاس لیوا را به زمین فرستاد.

سرمربی لیورپول تصور می‌کرد که پیروزی تیمش حتمی شده و می‌خواست به بهترین گلزنش که به تازگی آماده بازی شده استراحت بدهد ولی خروج این بازیکن به اورتون جسارت داد که جلوتر بیاید و یک دقیقه بعد به گل برسد. خطای بی‌مورد یوسی بن آیون که به جای رابی کین به زمین آمده بود، منجر به یک ضربه کاشته در گوشه محوطه جریمه شد که اورتون
 به کمک آن توانست از شکست فرار کند.هرچند لیورپول در پنج بازی اخیر خانگی‌اش تنها یک بار پیروز شده ولی بنیتس همچنان تاکید می‌کند که تیمش می‌تواند قهرمان شود.

او بعد از این تساوی گفت: «می‌توانستیم به نتیجه بهتری برسیم ولی باید خوشبین باشیم. وقتی 2 امتیاز از دست می‌دهید باید ناراحت باشید ولی نباید فراموش کنیم که با منچستریونایتد هم‌امتیاز هستیم و هنوز در لیگ قهرمانان حضور داریم. هنوز باور دارم که می‌توانیم قهرمان شویم. ما بازیکنانی داریم که به تازگی از مصدومیت بازگشته‌اند.»

 او در توجیه تعویض تورس گفت: «بازی آسانی نبود، ولی ما در نیمه‌دوم خیلی بهتر بودیم. تا دو دقیقه مانده به پایان بازی، ما برنده بودیم. به همین دلیل معتقدم که نتیجه می‌توانست بهتر از این باشد ولی باید خوشبین باشیم.»

جنگ داخلی در آنفیلد

انتقاد دیگری که از بنیتس می‌شود، کشاندن بحث تمدید قراردادش به مطبوعات است. در فاصله 9 روزه بازی استوک تا اورتون، او بیشتر مشغول مجادله بر سر جزئیات قراردادش بود. او هفته گذشته گفت که فعلا با مالکان باشگاه به توافق نرسیده و معتقد است که افشای این موضوع می‌توانسته به نفع تیم باشد: «تصمیم گرفتم چیزی بگویم، چون ما تا ماه مه بازی داریم و اگر می‌خواستیم برای مذاکره تا آن زمان صبر کنیم، هر هفته باید راجع به آن صحبت می‌شد و نمی‌توانستیم روی فوتبال تمرکز کنیم.»ولی به نظر می‌رسد که حرف‌های بنیتس اثر عکس داشت و در آستانه بازی حساس با اورتون از اختلافی که در باشگاه وجود دارد، پرده برداشت. ائتلاف بنیتس و هیکس یکی از مالکان آمریکایی فعلا با مقاومت ریک پری مدیر اجرایی و جرج ژیلت دیگر مالک باشگاه روبه‌رو شده.

کد خبر 73536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز